Beter Verkopen in 1 Dag

Beter Verkopen heeft alles te maken met weten hoe je moet Verbinden Vertrouwen en Versterken. Maar heeft helemaal niets te maken met verkopen als het je gaat om het verkopen. Vraag je dus telkens af, vanuit welke intentie jij je bezig houdt met sales.

Beter verkopen, de eerste stap

Als je het goed doet, doe je je aanbod altijd vanuit jouw goede intentie (je principes) om te helpen. Dát is een eerste stap naar beter verkopen.

Sales is iets wat je vóór iemand doet en heeft niets te maken met wat je iemand áándoet. Je wilt natuurlijk niemand krenken met je aanbod.

Sales is een methode. Een methode om anderen te betrekken bij een toekomstig fantastisch resultaat. Zodat ze in actie komen om dat geweldige resultaat voor henzelf (ook) te bereiken. Alleen of samen met jou.

Veel zelfstandig ondernemers doen geen aanbod. Ze knijpen hem. Heb jij dat ook?
Heb jij je wel eens afgevraagd wat er verborgen ligt achter dit specifieke gedrag? Misschien ben je wel bang dat je als persoon afgewezen wordt? Hoe voelt dat dan voor jou? Waarschijnlijk voel je een enorme pijn als de ander je aanbod (jou) afwijst.

Het onderbewuste deel van je brein

Vaak stoppen ondernemers wanneer de prospect ‘nee’ tegen ze zegt. Ze stoppen met het verkoopgesprek omdat ze bang zijn voor de afwijzing die ze ook nog eens persoonlijk opvatten. Dit is een diepgewortelde angst in ons. Vaak al vanaf onze jeugd. De angst voor afwijzing, je niet geliefd voelen en het idee hebben je eigenwaarde te verliezen, is gigantisch groot.

Onbewust

Deze informatie zit in het onbewuste deel van je brein, daar wil je je eigenlijk helemaal niet bewust van zijn. Dus daar heeft je brein een oplossing voor! Je onbewuste deel van je brein zal je bewuste brein willen beschermen en laat je daarom juist niet graag bewust worden van angsten als afwijzing en je niet veilig voelen. Als iemand ernaar vraagt, zal je meestal ontkennen dat je bang bent.

Verklarende gedachte

Je bewustzijn gaat vervolgens het onbewuste gevoel van angst en afwijzing onderdrukken en er een verklarende en zogenaamd logische gedachte aan koppelen. Dit is de gedachte van “Ik heb gelijk: het is prima zo, ga maar niet doorvragen, je hebt helemaal gelijk dat je dat niet doet.” De behoefte om gelijk te hebben is een enorm grote kracht. Ieder mens heeft dat in zich. Het is zo krachtig dat je niet in actie zal komen en dus je aanbod niet zal doen. Voorkomen is dan beter dan genezen denk je.

Maar is dat ook echt zo?

Besef wat je laat liggen

Ik denk dat niet eens zozeer het ergste is dat je op dat moment omzet verliest, maar dat je direct afstand doet van de waarde die jij vertegenwoordigt om voor de ander hét verschil te maken. Dát is wat je laat liggen. Jij weigert in feite op dat moment jouw eigenwaarde bloot te geven aan anderen. Als je dat laat liggen heeft het een nog grotere impact op je bedrijf en op jezelf. Je bedrijf groeit niet en jij ook niet. Je doet je klant tekort én daarmee ook jezelf.

Ga aan de slag met het delen van jouw waarde!

Denk na over de hulpvraag van de ander en maak er een pakket van, een passend aanbod.

Allemaal goed en aardig, maar dan?

Je hebt gebeld, de afspraak is gemaakt, het gesprek loopt best goed, je aanbod heb je neergelegd en besproken…. en dan komt die enge vraag…..

Waarom moeten wij met u zaken doen?

Of…

Goed verhaal hoor, zet maar eens wat op papier.

Of deze….

Ik zal er eens over nadenken en overleggen met…..

Mogelijk krijg je deze ook nog voor je kiezen:

Ho ho ho….en de korting dan?

 

Je wordt getest

Testvragen zijn het. Stuk voor stuk testvragen. De een gaat over jou als persoon, de ander over je bedrijf, je onderscheidend vermogen of je intentie om de boel wel of niet te belazeren. De klant wil het allemaal van je weten. Het ging immers om vertrouwen toch? Om gunnen!

Wat zijn jouw vaardigheden?

In deze afsluitfase komt het neer op jouw vaardigheden als sales professional. Of je nu ZZP’er bent of ondernemer met personeel, of een accountmanager die face to face aan tafel zit bij prospects of klanten.

De powertraining Beter Verkopen In 1 Dag is gemaakt om in deze fase de 10 meest effectieve afsluittechnieken te trainen en na die dag ook direct te kunnen gaan toepassen.

Waardevolle aanvulling

Als jij nog moeite hebt om in de laatste fase van het verkoopgesprek de DEAL daadwerkelijk te kunnen maken, is deze training een waardevolle aanvulling voor je persoonlijke ontwikkeling op het gebied van sales. Jouw rendemensgroei.

In deze PDF lees je welke onderdelen er allemaal behandeld worden. In de agenda kun je vervolgens kijken op welke dag en waar in het land nog plek is om deel te nemen aan deze powertraining. Waarna je kunt doorklikken om je direct in te schrijven. Ben je er al van overtuigd dat je de training Beter Verkopen in 1 Dag goed kunt gebruiken? Meld je dan direct aan.

Volg je liever samen met je team deze powertraining bij jou op kantoor? Vraag dan een strategiesessie aan, dan inventariseren we de wensen en mogelijkheden. Je zult er alleen maar beter van worden.

Please follow and like us:

Draag bij